Fórum - Téma


Zaslepení egr a vířivích klapek


Fórum 5 E60/E61 Zaslepení egr a vířivích klapek

Manuály  |  Inzerce  |  Model BMW 5 E60/E61  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2004 5 E60/E61 530d 3.0 V6

63 diskuzí

Výkon motoru 160 kW (218 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 993 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový.


1  2  3

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-02 21:11:13

Zaslepením Egr ventilu se nedoporučuje u vozidel vybavených právě filtrem pevných částic. EGR výrazně snižuje množství a velikost sazí, a tím de fakto snižuje u DPF jeho zanášení.

2017-04-05 11:16:14

Já jsem zas toho názoru, že výrobce je tam z nějakých důvodů dal.. koupil jsem auto se záslepkami a vcelku rád bych tak vířívé klapky vrátil. Bohužel když jsem viděl tu cenu, tak jsem si to rozmyslel.. :)

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-05 11:27:45

etchick: Výřivé klapky se používají za účelem snížení emisí podle vyšších EOBD norem. Také dávají (díky té rotaci) více vzduchu...

2017-04-05 11:46:04

co jsem tak cetl tak jednim z duvodu vleteni klapky muze byt jeji extremni za*rani. A tak jsme opet u pravidelne vymeny oleje,starani se o auto. Pripadne cisteni motoru od zakarbonovani.

Ja treba nejsem mechanik a bmw je prvni auto kde si hodne jednoduchych veci delam sam. Ale je pravda ze kdyz jsem koukal na video jak se dostat ke klapkam tak na to odvahu nemam. Ale urcite mam v planu si to nechat zkontrolovat v servisu a pripadne procistit....odstranovat je urcite nebudu

2017-04-05 11:49:38

... se obávám že neexistuje nic preventivního jak zabránit znečištění klapek kromě zaslepení egr (ani výměna oleje). Jenže to je taky špatně, takže odstranění nebo pravidelná kontrola a čištění nějakou chemií.

Nicméně pokud tam vletí, je vyděláno. Mně to za ten klid stojí.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-05 11:52:37

rhinos: Já si to také nechal dělat raději v ověřeném servisu. U novějších modelových řad už k tomu vniknutí do válcu nehrozí. Mají (na rozdíl od E46) už ty osičky zesílené a tak jejich utržení už nehrozí. Ale to vyčištění od těch zplodin je celkem pracné.

a je fakt znát to, že čím častěji ten olej měníš, tím máš tohle vše, (včetně EGRU) méně znečištěné.

2017-04-05 17:37:24

Luigi: to jsou tvoje klapky po vyčištění?

To bych tam teda nenechal, není vůbec vidět případný porušení. Ty sračky ty klapky za chvilku rozežerou.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-05 20:08:07

djamos: djamos: Né. Ty po vyčištění vypadají takto.

2017-04-05 20:38:28

Aha, to vypada dobre, cim se to cistilo? Jsou tam dva sroubky, to jsou ty lepší klapky?

2017-04-05 21:04:32

luigi: to je víc než nepatrný rozdíl

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-06 05:03:09

djamos: to už jsou hlavně ty osičky zesílené. (oproti modelu E46) které byly dost náchylné k jejich praskání) Žádná větší vůle v jejich uchycení nebyla při čištění zjištěna.

jinak byl na čištění použitej technický benzín,čistič brzd a WD spray. Z nářadí škrabka, tupej šroubovák( ohledně případných nežádoucích vrypů) a kartáček.

2017-04-06 07:07:40

Aha, takze teleso nebylo ponoreno do kapaliny

Mimochodem 219eur neni az tak moc za cely sání (repas) s novejma spec klapkama.

http://repcentral.sk/prod...mw-11617800585-zosilnene/

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-06 07:53:25

9djamos: no nevím proč píšou zesílené. Ty puvodní osičky měli pruměr 4mm a už u těch e 90 jsou zesíleny na 4,5mm...Dělal jsem to vše po ujetí cca 18xxxx km a osičky byly OK. Bez větších vuli, jak už jsem se shora zmiňoval. Též zanesení toho karbonu, nebylo až tak tragické, jak jsem předpokládal. Snad díky km náběhu, kdy ten olej měním. Asi tak v rozmezí 12-14 tisíc.

Francis  
Milan
2017-04-06 08:48:33

luigi: EGR neovlivňuje velikost a množství sazí, EGR doplňuje do motoru místo vzduchu inertní CO2 ze spalin a tím redukuje množství NOx. Nedávno jsem to sem psal.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-06 08:51:26

francis: soory, napsal jsem to blbě. Díky za upřesnění.

velikost sazí ovlivňuje to DPF..

2017-04-06 09:25:17

To sou kovový že? Já tam měl (mám je v kůlně) ty plastový. Tak to asi nejsou žádnej zázrak. Zajímavý je, že se mi jeden technik z auto Pupík dušoval, že je nemám vyndavat, že to není potřeba, že tam mám už lepší (525d, 2005). Zas tak zasraný nebyly ale co já vim, co je pod tou krustou a i když je vyčistím, tak ten materiál může bejt poškozenej.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-06 09:40:39

djamos: Jo, já je kovový mám. Ale, dělaly se i umělohmotné. To z duvodu toho, kdyby se uvolnily a vlítly do válcu.(paseka) Na druhou stranu ty kovové dnes, už jsou jištěny právě tou zesílenou osičkou. Tam by to už hrozit nemělo. I když ta vyloženě 100% jistota také není.

2017-04-06 09:44:25

A protože jsem genius, tak jsem našel tohle ted taky:

http://www.ebay.com/itm/S...8e47f9:g:7AIAAOSwuLZY5LZ4

To by se už sakra vyplatilo.

Uvažujte. Speciálně udělaný klapky (jestli to tak je, je to německy). Cena 190 é. Vlastní sání pak prodáš jako bazarový díl. Skoro mi to přijde jako nejlepší varianta.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-04-06 09:45:51

djamos: za tuhle cenu je to přímo za

2017-09-13 18:53:04

rikardo333: Zdravím,prosím tě kde se dají koupit nové klapky


Odpovědět

1  2  3