Fórum - Téma


Slabý výkon, vyšší spotřeba


Fórum 3 E90 Slabý výkon, vyšší spotřeba

Manuály  |  Inzerce  |  Model BMW 3 E90  |  Naše vozidla


1  2

2017-10-01 20:11:02

Ahoj, vím je se to tu řešilo už asi milionkrát, ale nikde jsem nenašla pořádnou odpověď. Mám e92 330xd a zda se mi ze žere víc než by měl a zároveň nemá takový výkon... spotřeba v Praze kolem 11-13 dle stylu jízdy ale níž se nedostanu. Na dálnici v průměru jezdím okolo 11 při 160km/h , ale při 130 to bude velmi podobná spotřeba.. i pocitově se mi zda ze auto něco brzdí.. třeba 530GT mě na dálnici natře ačkoli bych měla být rychlejší.. dle diagnostiky vyšli pouze chyby na zhavicich... mají vliv na spotřebu a výkon auta ? Případně někdo se stejným motorem za kolik s tím jezdíte ? DiKy za rady

2017-10-01 20:47:21

E90 330d manual 170 kW, za posledních cca 20tkm průměr 8.2, tak 80-90% po městě a s docela těžkou nohou...na dálnici se při předpisový rychlosti dostanu pod 6...

2017-10-01 20:57:20

Napíšem to na viac krát.. Myslím, že poriadnu odpoveď ti ani nikto nedá.. nakoľko garážové servisy zaujímajú rýchle prachy.. a na fóre asi človek čo explicitne rozumie motorom a má motor zmáknutý asi nesedí a nečaká na nás :)

Ta spotreba čo píšeš možno brutal je a možno nieje.. záleží fakt ako jazdíš.. ja som na začiatku jazdil po meste 9.7l/100 a po niejakých mesiacoch to na meráku stúplo na 10.9l až 11.9l/100 (mám automat M57TU 330xD 170kW). Merák spotreby na BMW je asi kapitola sama o sebe.. a mne sa moc nevidí, že by to bol niejak fest seriózny ukazovatel. Vychádzam z toho koľko km spravím na počet natankovaných litrov.

S 530GT by som to moc neporovnával.. Okrem toho, že to má rovnako výkonný 180kW motor, majú ale inak postavené prevodovky a iný priebeh výkonu.

To čo ešte možem napísať za seba.. Takisto niesom spokojný s priebehom výkonu a spotrebou.. A skrze to som absolvoval všetky doporučované kroky.. Začal som opravou žhavenia, pokračoval cez dekarbonizáciu motora, sania, egr, pretesnenie sania, vyčistenie intercooleru. Ďalej mám zasebou výmenu oleja v prevodovke, rozvodovke a diferenciáloch, výmenu turba a DPF. Skúšal som 4 druhy motorového oleja, včetne inej viskozity a nano oleja. S tým všetkým som sa nedostal ani na nižšiu spotrebu ani vyšší výkon (napríklad akceleráciu mám o 1.5 sekundy vyššiu než je papierová). Výmenu MAF som nestihol, ale nepredpokladám, že to k niečomu bude.

Mám dorobený merák a Nm a HP to sice namerá papierové ale.. Problém myslím u mňa bude v priebehu výkonu. Nakoľko to špičky v reále dáva ale v podľa mňa naprosto nezmyselných situáciach.

2017-10-02 05:33:00

Hlavně pozor na ty žhaviče. Jestli zapisují do paměti chybu tak opravit. Jinak nebude probíhat regenerace DPF Zrovna tak zkontrolovat jestli auto dosahuje provozní teploty.

2017-10-02 14:30:32

https://www.pistonheads.c...ssing/topic.asp?t=1054325 tuna podľa Ruxpin je kombinovaná spotreba okolo 6 litrov na 100 km a k tomu sa nepriblížim ani keby som jazdil z kopca na volnobehu :) U mňa najúspornejšie t.j tempomat na 90km/h som sa dostal k 8.5 litra na 100 km.

2017-10-02 20:14:24

Tak to nechápu já se proste k 9 asi nedostanu(možná při 90km/h rychlosti bych se přiblížila) a čísla jako 6-7 jsou úplně nereálné. Mě by stačilo jezdit alespoň pod 10, necekam nic zázračného, ale tohle mi přijde dost... Co jsem stihla postřehnout, tak se docela dlouho ohřívá motor, reálně na 90 se dostnanu po přejetí cca 10-15 km. Je fakt ze je to v Praze, kde se nijak poradně nerozjedu, ale přijde mi to dost.. Ale na diagnostice to neukazalo špatné termostaty, nic... Jak poznám zda auto regeneruje dpf, případně jak často to probíhá a kdy ? Díky

2017-10-02 22:59:05

Tak ja možem dať vedieť po výmene MAF ešte :) Ale to potrvá ešte pár týždňov.. Regenerácia sa dá vidieť cez kabel INPA, ISTA alebo cez smartfoun bluetooth origo Carly adaptér + Carly apku. Iné som neskúšal.

Superapka (ukazuje tuším 9 údajov naráz) na telefón je VAG DPF (funguje i s levnejším bt adaptérom ELM.. ale asi netuším či funguje na BMW..

Ohrev motoru zaleží i od teploty vonku.. Za 3km sa ale olej na 90°C neohreje ani keď je vonku 40°C.

2017-10-03 20:59:28

Určitě dej vědět, ta by mohla mít vliv na spotřebu. Kdy se na to chystas ? :)

2017-10-04 01:20:17

furdovka: až sa opravia zborene boky, ulamane kola, servo, podvozok :) čakám už 2 týždne a zatial ani pííp z ČSOB poisťovne..

2017-10-04 20:31:30

furdovka: Já mám 325d v automatu. Po městě 8.5 a České Budějovice -Praha kolem 5 litrů.

2017-10-07 15:33:25

Tak mám par poznatků, po zkoumání teploty včera jsem se po Praze nedostala nad 90stupnu ani po najetí 20km, poté další 10km cesta a to jsem se podívala až po vypnutí motoru a bylo tam 90 stupňů a po asi minutě to stouplo na 91... při jízdě z kopce se to ochlazovalo třeba ze 76 na 69.. nejspíše špatný termostat, je tam pouze jeden nebo 2 ? Jakou značku kdyžtak koupit ?

Luigi  
Luděk Schutz
2017-10-07 17:14:48

furdovka: termostaty jsou tam dva. S toho jeden je u Egr ventilu. Pokud máš problémy s teplotou ohledně malého zahřátí motoru, pak bývá většinou na vině právě termostat. Já raději měnil oba dva. Teď je vše Ok a teplota motoru v běžném provozu se pohybuje zpravidla 87-88 C. Což je optimální stav.

Projeví se to ihned i na dost snížené spotřebě. Pokud budeš kupovat, pak kup pouze origo Germany a máš na dlouhou dobu klid.

2017-10-07 18:42:51

A jak dlouho se ti ohřívá auto ? Mám ještě Octavii a ta se ohřeje vždy do 5-7km. Febi, mahle nekupovat ? Mají zajímavé ceny..

Luigi  
Luděk Schutz
2017-10-07 20:06:35

furdovka: je to vždy dle venkovní teploty. Ale, při tomto panujícím počasí se na tu výše udanou teplotu dostanu po ujetí cca 10 km.

značka MAHLE je ok.

2017-10-07 21:01:09

tak to je klasika.

Jak píše Luigi...po 10-15km bys měla být určitě přes 80 stupňů a hlavně když jsou termostaty OK tak to drží teplotu i když není motor ve vyších otáčkách

2017-10-08 20:57:43

Nemáte někdo čísla dílů ? Našla jsem termostat pro Egr, termostat pro chlazení a vodní termostat. Tak nevím které díly objednat.. děkuji :)

2017-10-08 21:35:06

http://www.realoem.com/bm...E91-BMW-330xd&mg=11&sg=35

2017-10-10 10:04:17

Nějaký Šikula v Praze, co mi koukne na sta dpf a zjisti které zhavicky jsou v prd.. ? :)

2017-10-12 16:43:54

Dnešní regenerace dpf přes diagnostiku velmi pomohla... auto již jede slušně a spotřeba spadla ale nedokážu zatím říct relevantní hodnoty. Filtr byl velmi zanesený, ale naštěstí regenerace probíhala... ze 40mg jsme se dostali na 4mg. Zhavicky již objednány a příští týden se vymění.. díky všem za pomoc

2017-10-14 10:32:14

Tak pár poznatků ohledně spotřeby. Auto jede svižněji, je to krásně cítit, ale spotřeba vůbec neklesla. V pátek přes Prahu, jsem zkoušela jak to jede a spotřeba kolem 19litrů..(pár sešlápnutí na semaforech, jinak standartní pružnější jízda..) pak vynulování a klidná jízda asi 3km, ale bez semaforů a bez kopců asi za 8litrů, ale ihned jak zastavím na semaforu to rychle stoupá... chvíli jsem teda jezdila na spotřebu opravdu co nejšetrněji a spotřeba stále stoupala... teď je tam nějakých 11,9 a pomalu to stoupá.. takže co nejklidnější jízdou jsem zase někde kolem 12 a nejspíše to jde stále výše... Diagnostika nic další co by mohlo souviset neukázala... Všechna tahle jízda byla již se zahřátým motorem, předtím se na dálnici dělala ta regenerace a celou dobu teplota krásně držela.. můžou na tu spotřebu mít vliv i ty žhaviče ? V pondělí mi dorazí, tak je příští týden vyměním.. případně co by to mohlo způsobovat ? všude čtu jak s tím člověk jezdí za 7-8 v Praze do 10, ale tomu se nějak nepřibližuji..


Odpovědět

1  2