Fórum - Téma


Přetržený rozvodový řetěz


Fórum X5 E70 Přetržený rozvodový řetěz

Manuály  |  Inzerce  |  Model BMW X5 E70  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2008 X5 E70 3.0sd 3.0

1 fotek  |  60 diskuzí

Výkon motoru 260 kW (354 PS) . Točivý moment 700 Nm (516 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 998 ccm (183 cui), 6-válec, Řadový, 24-ventil.


1  2  3

2017-09-13 08:53:16

Pánové, někdo z vás je právník? Já ano a náhradou škody se zabývám celý svůj profesní život. Tenhle případ jsem navíc probíral s kolegou, který několik podobných případů řešil a v případě, že bylo prokázáno, že součástka byla vadná a výrobce o tomto neinformoval, byl ve sporech úspěšný. Nikdo nepočítá, že by si z nás Němec sednul na prdel, pro ně jsme jen východní póvl, ale prachy se na ni vysoudit dají.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-13 09:04:16

paja83: tak pak máš šanci se tedy předvést. (Pokud chceš tedy pomoci.) A výsledek sem pak dejte. Moc by mne zajímalo, jaký bude postup řešení u takto starého auto, potažmo výsledku této celé záležitosti.

PS. Dávám v sázku litr Irský whiskey, že neuspějete.

2017-09-13 09:50:51

Vždyť je to nesmysl. Je třeba se k tomu postavit čelem. Říct si jsem vůl koupil jsem si špatnej motor tak to nechám opravit a jede se dál...

2017-09-13 10:13:01

Na stari auta nezalezi, neni to reklamace vady...zalezi jen na tom, zda o tom v BMW vedi, ze se tohle deje (vedi to moc dobre), a ze nedelaji nic a klidne nechaji majitele platit palky za opravy...priznat si, ze jsem koupil spatnej motor, opravit a jit dal? To je typicke...pak se nedivme, ze na nas vsichni kaslou s timto pristupem...ok sazku beru, pokud se zaloba poda...

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-13 10:23:55

paja83: O auto, co je staré cca 10 let a tím pádem má už hodně tisíce km za sebou, se mi jeví,výrobní závada roztrženého řetězu jako dosti kuriozní. Nicméně, tím nechci říci, že bych případnému sporu nepřál vítězství.To naopak. No, sázka je tady. Tak uvidíme.

Vidím to spíše na odpověď typu : únava materiálu díky provozním podmínkám včetně vysokého km nájezdu.

2017-09-13 10:45:53

Jistě. Běžné opotřebení. Neviděl jsem automobilku, která deklaruje výdrž auta 10 let. A v záruce se závady rozvodů opravovaly na bedra BMW.

2017-09-13 11:10:28

No to každopádně sorry, ale bez šance moc bych přál úspěch, můj otec je soudní znalec v automobilech a dle něj toto fakt nemá úspěch.. připravte se na dokládání pravidelné návštěvy servisů a pod. Jak konkrétně doložíte za těch deset let, že se tam lil ten správný olej se správnou specifikací? Nějaký hmatatelný důkaz o tom, že se třeba některý mechanik v servisu nespletl a nenalil tam byť o chlup jinou specifikaci? To je bez šance a namažou si vás akorát na chleba....

Mimochodem přidávám taky flašku

2017-09-13 11:17:35

V pripade jednoho auta mozna, jenze tady nas je uz nekolik s totoznym problemem, tedy evidentni vadou...

Francis  
Milan
2017-09-13 11:18:52

Vážení, v tomto případě nejde o věk, ale o najeté kilometry. Pokud v návodu k použití není nařízen interval pravidelné výměny rozvodového řetězu (jako bývá u rozvodu ozubeným řemenem), předpokládá uživatel doživotní funkci. 230k km není konec života automobilu. Na této úvaze lze stavět požadavek/žalobu na odškodnění.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-13 11:18:58

mariner: Irská je dobrá.

2017-09-13 11:28:29

francis: Možná. Ale jen v případě jak už poznamenal Mariner doložit do puntíku kilometry, servis v BMW. Kolik km je životnost auta?

2017-09-13 19:40:33

Děkuji za reakce. Dnes už vím že jsem se měl ptát víc. Určitě bych ale, jak mě lidi z branže upozornili, nedal cca 40000,- za preventivní výměnu řetězu - nevěřil bych, že se to "opravdu" může stát. Ale URČITĚ...bych tomu věnoval pozornost a asi nechal preventivně vyměnit, pokud by mi "lidi z branže" řekli, že ta výměna je předepsaná.

Dnes je na internetu (i v ČR) k dohledání několik specializovaných servisů, které přímo tuto závadu vyzdvihují a upozorňují na ní přímo u těchto motorů, specializují se na ní. Pokud k ní dojde a dojde také k opravě motoru (autorizované servisy nabídly pouze výměnu motoru =350.000-400.000,-) a objednáte si řetěz coby náhradní díl, dealer vám ho dodá do původního motoru v novém provedení. To je samo o sobě evidentním důkazem, že původní součástka byla nahrazená novou. Je možné, že to pro BMW bylo hraniční tema, které se prostě rozhodlo neřešit (nízký počet motorů, ne každý tato závada potká, riziko žaloby minimální, průkaznost pravděpodobně znaleckými posudky a technologickými zkouškami..atd..). Určitě by šlo dohledat historické svolávání aut některé automobilky, které bylo po záruční době ale důvody si automobilka vyhodnotila jako závažné. Jsou to misky vah, obtížnost uspět s takovou žalobou je na první pohled vidět.

Někteří řidiči najezdí 230.000 km za dva roky. Možná by stálo za to zjistit z údajů servisů, kdy podobnou opravu řešily a tohle by mohl být první krok k posouzení relevantnosti případné žaloby.

PS: moje auto jsem kupoval od prvního majitele (205.000km), pravidelně servisované v autorizovaných servisech bez jediné závady. Samozřejmě to dokládá servisní knížka a také velmi propracovaný systém kontrol BMW.

2017-09-13 20:40:22

Další varianta je nekupovat diesely ale benziny, ty s řetězem takové problémy nemají. Ve finále co ušetříte na naftě, dáte do opravy motoru tak se výdaje na palivo srovnají.

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-14 05:34:32

mateo: a na to si přišel jak ? M 47 motory rozhodně tímto netrpí. Alespoň nikdo v okolí, koho znám a má tento typ motoru, nemá s řetězem žádný problém. Mohu jenom konstatovat, že problémové jsou hlavně ty auta, vyrobené v posledních letech. A je úplně jedno, zda se jedná o diesel, bo benzín. A to ať je to Audi, Mercedes, BMW....

rozvody vzadu a místo bytelného řetězu mají řetízek kolem krku, co rád praská.

2017-09-14 05:44:09

mateo: ona taková N53 taky není zrovna etalon spolehlivosti

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-14 07:30:24

vapinecko: asi mezi ty nejspolehlivější benzínové motory patřily M54 třílitr,M50TU a M54 2,5-3 litr. To byly ještě poctivé, vcelku jednoduché motory, které měly klasický litinový blok a singl Vanos. Dnes se všechen ten další vývoj ubírá cestou eurohujerství ohledně eko a podle toho ta spolehlivost i vypadá. Všude přehršel elektroniky, bez které se dá obejít a když vyplivne, stojí to majlant. Ta doba, kdy BMW vyráběla držáky už je tak či tak nenávratně pryč.

2017-09-14 14:56:32

Nevím zda jsem to sem psal, ale soud jsem prohrál, neb se ke mně nikdo nepřidal. Měl jsem u druhého stání svědka, který osobně opravoval 5 aut, a dalších 6 VIN u kterých se to stalo - první byla mladá soudkyně - o motorech ani ň, druhý soudce - mladý kluk asi s Hyunday a nejlepší byla oficiální tlumočnice určená soudem ( která jen tak mimo stála za tu hodinu 900€ - 70-ti letá emigrantka, sice milá, ale možná zná názvy kytek a celou německou gramatiku ale ani jeden výraz kolem motorů. Německý advokát se sídlem v Mnichově ( navíc můj kamarád, který žije 25 let v Čechách) nakonec překládal za tlumočnici a mladý soudce rozhodl nad východním povlem dost rychle - nedostatečné prokázání výrobní vady, přestože žaloba byla podána jako poškození zákazníka neinformováním o nutnosti výměny řetězu.

Celkem - nový motor ( holomotor - bez vstřiků, bez, čerpadel ....) s montáží 300 tis Kč, právník 200 tis. Kč, soudnímvýlohy a právník BMW - ani nevím ale asi tak 80 - 100 tis. A tak jsem si koupil Range Rover TDV 4,4 V8 a jsem navýsost spokojen. Přístup BMW - zkoušel jsem dovozce, FB, - zkusíme něco udělat - ale skončilo u první věty. V průběhu času a řešení problémů se pak člověk dozví o úspěšných motorech 550i s životností max 80 tis. Km - kde bez řečí vymění motor - ale ten má opět stejnou životnost - ale už po záruce.

US zákazníci by si je namazali na chleba ( stejně jako dieselgate afera), tam se nesmí výrobce dopustit klamání zákazníka, a tak v roce 2011 už udělali svolávací akci a kontrolu protažení rozvodových řetězů - to ale evropské BMW nezajímá. Závěrem doporučuji pokud německé soudruhy a jejich auta tak milujete, buďte připraveni platit. Mám stále Z4 3,0 a nedám na něj dopustit, ale cokoliv nového tak pak jen nové a do dvou let prodat pro nového milovníka dodatečných plateb a problémů.

2017-09-15 00:21:22

Ok. Tak tím asi končí i moje angažovanost. Kdyby chtěl někdo pokračovat, poučit se z již udělaného a jít do sporu, jsem připravený jít také.

2017-09-19 08:09:52

I kdyby se tu k tobě přidalo deset lidí i dvacet - je to bez šance.... Je mi naprosto jasné, že v Americe by to mělo naprosto jiný průchod... Ale tady jsme jen v takové malé zemičce, že ani na glóbusu nejsme vidět - jménem Česká republika... (i když se tedy jedná o Americký výrobek)

Luigi  
Luděk Schutz
2017-09-19 08:33:24

mariner: No, to že jsme malá zemička, ještě neznamená že by jsme si měli nechat kálet na hlavu. Vše je dané podmínkami, které by měly platit všude stejně. Natož, pokud "bohužel" stále ještě jsme v té EU. Vím, že opak je pravdou a ti co by nás v tomto ohledu měli zastupovat, jsou v obchodních záležitostech zřejmě zkorumpovaný a nebo je to nezajímá, ač by mělo.


Odpovědět

1  2  3