Články


Vyjádření BMW Group k aktuálním článkům v médiích na téma ovlivňování vznětových motorů.

2017-07-29 Přečteno: 65x

Mnichov. Na základě článků, které aktuálně vycházejí v médiích, se BMW Group rozhodla vysvětlit svůj pohled na celou záležitost.

Hlavní prohlášení: Vozidla BMW Group nejsou upravována a splňují všechny potřebné legislativní požadavky. To samozřejmě platí také pro vozidla se vznětovými motory. Toto vyjádření potvrzují i provedené nezávislé oficiální testy na národní i mezinárodní úrovni.

BMW Group kategoricky odmítá nařčení z toho, že prodávaná vozidla se vznětovými motory plnící emisní normu Euro 6 nevykazují adekvátní účinnost čistění výfukových plynů z důvodu malých nádrží na aditivum AdBlue.

Technologie používaná BMW Group se významně liší od jiných systémů na trhu. Naším cílem je zajišťovat nejúčinnější možné čistění výfukových plynů. Na rozdíl od přístupu jiných výrobců jsou vozidla BMW Group se vznětovými motory vybavena kombinací různých komponentů zajišťujících čištění výfukových plynů. Vozidla využívající dodatečné vstřikování močoviny AdBlue (selektivní katalytická redukce) pro čištění výfukových plynů jsou vybavena také zádržným katalyzátorem NOx. Kombinace těchto technologií zajišťuje nejen plnění všech legislativních požadavků, ale současně také dosahování velmi nízkých hodnot úrovně emisí v reálném provozu. To znamená, že osobní vozy BMW Group se vznětovými motory, plnící emisní normu Euro 6, není potřeba zpětně volat do servisu nebo aktualizovat jejich software

Navíc kombinace obou systémů, společně s recirkulací výfukových plynů, vyžaduje menší množství vstřikovaného aditiva AdBlue, což vede k nižší spotřebě AdBlue ve srovnání s jinými výrobci. Díky tomu lze optimalizovat velikost nádrže a současně dosáhnout velmi nízkých produkovaných emisí v reálném provozu. U vozidel BMW Group se vznětovými motory lze aditivum snadno doplňovat v závislosti na konkrétním modelu buď otvorem pod víčkem nádrže, nebo přímo v motorovém prostoru. Na nízkou úroveň aditiva AdBlue jsou zákazníci s předstihem a opakovaně informováni systémem vozidla. Pakliže není aditivum doplněno, vozidlo řidiči zabrání jízdě.

Z pohledu BMW Group je důležitá objektivní diskuse s ostatními výrobci na téma výstavby odpovídající infrastruktury pro doplňování aditiva AdBlue na území Evropy.

BMW Group současně potvrzuje neustálý zájem o své produkty tím, že u vozidel se vznětovými motory plnícími normu Euro 5 poskytuje dobrovolně a zdarma aktualizaci software. Tato aktualizace vznikla na základě zkušeností získaných během vývoje v posledních letech a přinese další snížení úrovně produkovaných emisí. Domníváme se, že toto je jednou z částí společného plánu zahrnujícího samosprávu i průmysl, jehož cílem je další zlepšování kvality ovzduší ve městech bez zákazu vjezdu automobilů, což ostatně bude téma konference „Diesel Summit“ plánované na 2. srpna 2017.

Diskuze o článku Nové téma



Články