Články


BMW s extrémním Wankelem se šesti rotory je hotové. A hned je na prodej

2017-10-10 Přečteno: 35x

Patříte-li k obdivovatelům Wankelova rotačního motoru, asi nemusíme připomínat, kdy a kde se zrodil, že byl v řadě méně známých aut a že ho ze silničních aut nejvíc proslavily Mazdy RX-7 a RX-8. A že je dnes prakticky po smrti, neboť neexistuje jediné sériově vyráběné auto, které by jej používalo. To ale neznamená, že je mrtvý zcela.

Fanouškům nedá spát, a tak dále pracují na vlastních stavbách, které Wankel používají. A o jedné velmi zajímavé stavbě o kterém jsme psali před rokem.Jejím základem bylo BMW M6 E65, které místo sériového desetiválce dostalo zakázkově stavěný Wankel o šesti rotory. Tehdy ještě nebylo hotové, ale motor už byl v autě a byla na něj radost pohledět. Tím spíš, pokud jezdíte v RX-7 i pro rohlíky. Motor zakázkově stavěla firma KiwiRE na Novém Zélandu, auto po jeho dodávce dala dohromady jihoafrická firma AJ Racin

Podle dostupných informací byl motor změřen na 478 koní při 5 500 otáčkách. To je pro Wankel velmi nízké číslo, většina jich točí něco okolo 10 tisíc, takže 478 koní rozhodně nebude finále - očekávali jsme celkový výkon atakující mezi 1 000 koní, nakonec kvůli 478 kobylám by nemělo velký smysl přepřahat z 507koňové V10 Jiné informace zatím nemáme a dost možná to znamená, že tohle auto po svém dokončení nikdy pořádně nejezdilo.

Na jednu stranu to je škoda, protože na pořádně ostrou jízdu je očividně velmi dobře připraveno. V podstatě celý interiér je pryč, místo sériových sedaček tu jsou velmi nepohodlně vypadající, ale jistě podstatně lehčí kovové věci. Nejen proto odhadujeme, že snížení hmotnosti bude velmi významné.

Vůz dostal sekvenční převodovku Samsonas s možností řadit bez rozpojení spojky, třítalířovou keramickou spojku Exedy a dvě přídavná palivová čerpadla Bosch, jedno pro primární a druhé pro sekundární vstřikovače benzínu značky Microtech, mimo jiné. O odpružení se stará známá sada KW V3 a brzdy mají vpředu desetipístkové třmeny, vzadu „jen” čtyřpístkové, oboje na standardních kotoučích z BMW M6. A pokud by vás zajímala kola, jsou to trojdílné 19" kousky Rotiform SNA Concave.

Je tedy nasnadě, že auto je hotové, ale to není všechno - je na prodej. Neznáme cenu, pro tu je třeba kontaktovat Warrena Rodgera, který nabídku k prodeji nedávno sdílel

. Vůz pořád stojí v Jihoafrické republice, ale dopravit ho do ČR bude problém o poznání menší, než jeho registrace na normální, „bílé” značky. Může to být boj, který nebude reálné vyhrát, protože sériové a homologované dle evropských pravidel toho na tomhle autě bude opravdu málo, o emisích nemluvě.

Velmi zajímavé dílo to je ale i bez toho, nakonec si představte, že byste na nějaký okruhový den dorazili ve stroji, který vypadá jako odlehčená M6. A nakonec se z ní vyklubala odlehčená M6 s unikátním Wankelem, který svým výkonem atakuje teritoria Bugatti Veyron...

Diskuze o článku Nové téma

Foto galerie


Články